Kendellgeers.com (Kendell Geers)

site internet, cms, hébergement web

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Le projet

posté par Pierre-Philippe le 09-06-2017

A lot of my work references multiple themes or multiples quotations all at the same time. The work is sometimes deceptive by its simplicity but don’t get taken in. Behind that there is another level. And the more you’ll search the more you'll find.

GEERS, Kendell. Suburbia. extrait d’une présentation de Kendell Geers lors d’une visite de l’exposition « Kendell Geers 1988-2012 » à la Haus de Kunst de Munich, en 2013.[enregistrement vidéo] In: Vimeo. Disponible sur: https://vimeo.com/69337876

En 2012, l’artiste Kendell Geers nous propose de travailler sur la conception et le développement d’un site internet qui permette de rassembler et de partager un important corpus d'images, de sons, de vidéos et de textes sur son travail. Ce site à été mis en ligne en 2013 et sa version adaptée pour tablette et smartphone en 2014.

Le site que nous avons réalisé ensemble est un essai, une tentative, comme toujours, d'aboutir à une forme de médiation qui existe par inhérence à l'oeuvre même. Sous son apparente simplicité, il est une architecture complexe faite de multiple galeries, embranchements, liaisons et sous espaces.  


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L'identité

posté par Pierre-Philippe le 03-02-2016

One day, I understood something very fatal and very important as a young artist, as a young man in South Africa. And that is I was illegitimate. Indeed I ran from home at the age of 15 but I also understood the illegitimacy of an identity. I understood I was born into working class white afrikaans south african family. And during the apartheid and post-apartheid This is not something I could aknowledge (…) My family had been living in Africa for three hundred years and I had not yet become african. And for many people, for many of you that are looking at me now, you’ll say "but you’re a white guy! How can you call yourself an african?" But I am an african. I am an african artist. And this is that contradiction that I explore. But what is my cultural heritage. What is my identity. What are the values I believe in. What can I think about my ancestors? Nothing. I can take absolutely nothing from the world I was born into.

GEERS, Kendell. Suburbia. extrait d’une présentation de Kendell Geers lors d’une visite de l’exposition « Kendell Geers 1988-2012 » à la Haus de Kunst de Munich, en 2013.[enregistrement vidéo] In: Vimeo. Disponible sur: https://vimeo.com/69337876

Lors de notre première réunion, Kendell Geers nous a parlé de la figure du Minotaure. Dans la mythologie grecque, le Minotaure est un enfant illégitime né de l’union de Pasiphaé, la femme de Minos, et d’un taureau. Le Minotaure à une nature double: mi-homme, mi-taureau. Dédale construit un labyrinthe afin que le Minotaure ne puisse pas s’en échapper et que personne ne puisse le découvrir. Tout les neuf ans, 7 jeunes hommes et 7 jeunes femmes sont envoyés en sacrifice au Minotaure qui se nourrit de chair humaine. Thésée propose de tuer le MinotaureAriane, fille de Minos, tombe amoureuse de lui. Elle lui donne une bobine de fil, qui lui permet de sortir du labyrinthe après avoir tuer le Minotaure


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L'architecture

posté par Pierre-Philippe le 03-02-2016

What happens when you enter into PostPunkPaganPop / You can already tell the change of title signifies a very big shift in the way I’m thinking / And the most important thing that you'll notice it’s once you're entering here you see yourself. You are not exported or excluded, you’re implicated. You are part of this. We are all part of it. Because even if one chooses not to see. You can choose not to look down or see yourself but it’s there and as you go through the labyrinth you make choices to go left or to go right. Occasionally you end up in a dead end and you have to go back again but more importantly these physical choices which have an effect on where you end up but more importantly you have a psychological, spiritual choices well which is what the mirror is. The mirror becomes a metaphor. It becomes a symbol for the choices about entering into another world. The world of spirit.

GEERS, Kendell. Suburbia. extrait d’une présentation de Kendell Geers lors d’une visite de l’exposition « Kendell Geers 1988-2012 » à la Haus de Kunst de Munich, en 2013.[enregistrement vidéo] In: Vimeo. Disponible sur: https://vimeo.com/69337876